zondag 6 december 2009

Scrubben

Op een verjaardagsfeestje met alleen vrouwen, kan het zomaar ineens gaan over scrubben. Scrubben, voor wie het niet weet, betekent dode huidcellen van je lichaam afschrapen. ‘Jakkes,’ gruwel ik, want het klinkt als een pijnlijke en vieze bedoening. ‘SCRUB JIJ NIET?!’ Ik wordt verbaast, vermanend en bestraffend bekeken. Er valt een gebaksvorkje op de grond en daarna doorbreekt de jarige de – blijkbaar – genante situatie met de vraag: ‘iemand nog taart?’

Ik schraap de laatste taartresten van mijn schoteltje. Zouden dode huidcellen er ook zo uitzien? Er is maar één manier om erachter te komen, dus zo snel ik kan fiets ik naar de HEMA. Daar verkopen ze – fluisterde één van de gasten me toe – ‘best goede scrub’. Fresh Body Scrub, een blauwgespikkeld goedje met zeemineralen- en zout, it is!

Ik wacht tot ik een vrije dag heb – stel voor dat ik allergisch ben voor scrub. Zoals de gebruiksaanwijzing het voorschrijft smeer ik het goedje ‘met ronddraaiende bewegingen over de vochtige huid’. Het voelt alsof ik na het zwemmen door het zand rol, iets wat ik normaal gesproken nooit vrijwillig doe. Maar goed, vrouwen moet scrubben, dus ik wrijf dapper door.

Stap 2: ‘goed afspoelen’, een eitje. Ik droog me af en inspecteer het resultaat. Een paar flinke rode vlekken, maar toegegeven: mijn huid heeft nog nooit zo zacht aangevoeld. En dat is nog niet alles, op BeautyNieuws.nl lees ik net dat je ‘met scrubben bovendien de doorbloeding stimuleert. Je krijgt een mooie en egale teint als je je huid goed scrubt voordat je een bruin-zonder-zon product gaat opbrengen. Maar ook andere hydraterende verzorgingsproducten zoals een bodylotion of -crème worden na het scrubben beter opgenomen.’

Wat wil je als vrouw nog meer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten