zaterdag 3 juli 2010

Twitteritus

‘Wacht even, ik moet een twittertje doen.’ Ik wist niet wat ik hoorde. Een twittertje doen?!?! Klinkt als een plasje doen, maar dan viezer. Tegelijkertijd werd ook ik verbaasd aangekeken: ‘Twitter jij niet?’ Nee, ik Twitter niet. Ik Hyvde en nu Facebook ik. Ik heb een LinkedIn account, en minstens 5 e-mailadressen. Als dat niet genoeg is om te weten wie ik ben, wat ik doe en met wie, dan weet ik het ook niet meer…

The Anti-Tweeting Blog steunt me in mijn anti-twitteritus met een dagelijkse Anti-Tweet, zoals: ‘I awoke this morning to a message that my computer software was out of date. I am watching the download progress bar creep across the screen.’ En: ‘The postal carrier usually arrives by 12:30. It's 12:42 and he has not arrived. He must be running behind.’

The Anti-Tweeting Blog begrijpt me. Maar op één vraag heeft het geen antwoord: wat te doen als jij niet Twittert, maar iemand anders wel Twittert over jou? Er is getwitterd over mijn blog ‘Online is de plek om te gaan’. Ik wist daar niks van, tot een twitteraar mij mailde: ‘Ik heb je blog via Twitter verspreid en zag ook al dat anderen het hebben doorgestuurd. Ik vond je niet op twitter, wel leuk hoor.’

Ik denk dat ik dat als een compliment moet zien en vraag me nu één ding af: moet ik mijn verzet opgeven en meetwitteren (zodat ik in ieder geval kan zien wat twitteraars over mij zeggen) of de twitteritus lekker langs me heen laten gaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten