vrijdag 28 oktober 2011

Paskamerblues op de National Glamour Day 2011

Als de mussen van het dak vallen, half Nederland op het strand ligt (en de andere helft in het Vondelpark) ben ik getuige van een paskamerblues. Paskamerblues? Met 30 graden? Ja, je leest het goed, ik verkies winkelen boven zonnebaden. Mij lijkt 1 oktober de uitgelezen dag voor het kopen van, en nu wordt het voor de meesten helemaal hilarisch, een winterjas.

Gek geworden? Zonnesteek? Welnee, nou ja, misschien een beetje, maar de reden dat ik op 1 oktober aan het shoppen ben is de National Glamour Day 2011. De dag waarop je op vertoon van een Glamour 20% korting krijgt in heel veel kledingwinkels. Winterjassen zijn duur, winterjassen met 20% korting iets minder, ik ben werkloos en dus op zoek naar een betaalbare en liefst ook modieuze winterjas.


Winkelen op iets als de National Glamour Day is normaal gesproken een slecht idee, speciale kortingsacties leveren ongelofelijke drukte op, en ik heb een hekel aan rijen bij de paskamer. Maar gezien het fantastische weer hebben de meeste lezeressen hun Glamour meegenomen naar het strand/park – en kan ik mij uitleven in de stad.


Peer in de paskamer

Helemaal alleen ben ik niet, maar dat geeft niet. Leuk juist, want zo hoor je nog eens wat. Een meisje komt haar pashokje uit en posteert zich bozig voor haar vriendin.

Meisje: “Ik ben een peer.”

Vriendin: “Een peer?”
Meisje: “Ja, een peer, smal van boven, dik van onder.”
Vriendin: “Ben je geen zandloper?”
Meisje: “Ben je gek, ik heb geen grote borsten, geen brede heupen en geen slanke taille. Ik ben een peer.”

Een puber die voor zijn gevoel al uren wacht op zijn vriendinnetje kijkt naar het meisje en je ziet het hem denken: “Een peer?”


Persoonlijk denk ik dat het meisje gelijk heeft. De meeste Nederlandse vrouwen hebben een smaller boven- dan onderlichaam en zijn dus ‘peer’. Mocht het meisje, of een willekeurige andere peer, dit lezen : bekende rolmodellen als Jennifer Lopez, Rihanna, Christina Aguilera en Kim Kardashian hebben hetzelfde figuur.


Ik keur ondertussen mijn winterjas, dik genoeg om om het even welk figuur te verhullen, show mijn Glamour aan de kassa en sta net op tijd buiten om te genieten van een paar laatste zonnestralen. Ik hoop dat de National Glamour Day volgend jaar weer plaatsvindt tijdens een hittegolf. En dat de peer er ook weer bij is om mij te entertainen tijdens het passen.

2 opmerkingen:

  1. Bedankt Marie-Paule ,
    Een verrukkelijke satire! Zoals steeds in Bordewijk stijl.
    Ik zou er graag bij geweest zijn, bij al dat passen ;-) Ook de afbeelding is prima.
    Goed om in mijn blog tot “Beste Blog van de Week” nomineert te zijn.
    Hartelijke zonnige groeten uit Antwerpen,
    Nadja
    <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Marie-Paule,
    Dit zou iets voor JOU kunnen zijn:

    http://nanotube6.blogspot.com/2011/12/gouden-boekenuil-zoekt-100-juryleden.html

    Succes ermee.
    Hartelijke groeten uit Antwerpen,
    Nadja

    BeantwoordenVerwijderen