dinsdag 11 januari 2011

Amish Paradise


Toen ik het clipje Amish Paradise voor het eerst zag, wist ik niet meer dan dat het een parodie was op Gangsta’s Paradise. Een wat beter ontwikkelde vriend van me vertelde me dat de Amish echt bestaan. Voor wie ook onder een steen heeft geleefd: Amish is een niet-te-geloven strenge geloofsgemeenschap in Pennsylvania, waar mensen leven alsof de Industriële Revolutie nooit heeft plaatsgevonden. Overigens hebben ze wel een website, zelfs met blog.

Op de site kun je zien dat Amish rondlopen in ouderwetse klederdracht (bretels enzo), doen aan landbouw met paard en wagen en zeer streng gelovig zijn. Streng gelovig zijn meer mensen, maar ik durf te wedden dat die wel een magnetron in huis hebben. Ik daarentegen heb op mijn kot geen magnetron. Ook geen oven (niet eens een houtoventje!) en geen vriezer, wasmachine, droger, staafmixer en stofzuiger. Eigenlijk leef ik best Amish. Ik heb ook een blog en zelfs een bijbel, van die laatste weet ik alleen zo gauw niet meer waar…

3 opmerkingen:

  1. Dag Marie-Paule,
    Je boeit mij. Om te beginnen, heb je een mooie voornaam, die hier niemand draagt. Je blog noemt Speciaaltje, maar je lijkt mij best ook een speciaaltje te zijn, in Belgisch Nederlands ofte Vlaams: een ‘specialeke’. Mag ik je uitnodigen om ook mijn Blog te bezoeken. Wie weet, misschien – hopelijk vind je er je gading. Steeds welkom, schrijf me!
    Liefs,
    Nadja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Nadja,
    Leuk van je te horen, hoe heb je me gevonden? Ik heb meteen je blog bekeken, mooi gevarieerd en interessant, hoewel niet altijd even gemakkelijke kost ;) Ik hou 'm in de gaten.
    Groeten,
    Marie-Paule

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Marie-Paule,
    Gevonden heb ik je Blog door te zoeken in ‘Profielen’:’België’. Steeds welkom in mijn Blog, ik zal me verheugen als je er prijkt. Ik geef het goede voorbeeld, heb me geregistreerd als volgster van je Blog.
    Kijk ook naar mijn vriendinnen (in mijn “Straße der Besten”).
    Hartelijk,
    Nadja

    BeantwoordenVerwijderen