dinsdag 4 januari 2011

Hyves thee

Pickwick had een geweldig idee: Hyvers inschakelen om een Dutch Tea Blend te maken. Waarom? In een interview op Frankwatching geven medewerkers van Pickwick als reden op dat Hollanders veel thee drinken maar geen eigen theesmaak hebben, in tegenstelling tot de Engelsen met hun nog altijd populaire English Tea Blend. Hoog tijd dus voor Hollandse thee, genaamd Dutch Tea Blend. Ik doe, waarschijnlijk net als jij, hard mijn best om me niet af te vragen waarom de thee dan niet Hollandse Thee Smaak heet.

En waarom worden Hyvers gevraagd om deel te nemen aan dit cocreatieproject? Tjsa, dat is een moeilijker te beantwoorden vraag. Hyves is natuurlijk nog steeds het grootste Nederlandse social network, maar om de leden ervan daarom meteen als thee-experts te beschouwen... ik betwijfel het. Vooral omdat ik de gekozen Dutch Tea Blend, oranje pecco, niet te zuipen vind. Oranje pecco slaat op twee dingen die ik niet meteen associeer met goede smaak: (1) het koningshuis en (2) jonge, donzige theebladeren.
Samen smaken ze naar een mix van Earl Grey (saai) en fruitthee (het ergste dat je mij op theegebied kunt aandoen). Met andere woorden: slechte combi.

Wat wel een goeie combi was geweest? Dat kan ik in mijn eentje niet beslissen. Daar is cocreatie, de hipper dan hipste vorm van samenwerken (en marketingstunt in één), voor nodig. Het lijkt mij daarom een goed idee om alle Nederlandse Facebookers, bloggers, internetters, asielzoekers en randdebielen te vragen hoe de Dutch Tea Blend moet smaken. Want als Hyvers thee kunnen maken, dan kunnen alle andere Henk en Ingrids in ons land dat toch zeker ook..?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten