woensdag 25 mei 2011

Rihanna en bananen


Heb je al eens goed naar de tekst van Rihanna’s nieuwste hit geluisterd? “Now the pain is my pleasure cause nothing could measure” en “sticks and stones may break my bones”?! Het nummer heet S&M, maar omdat ik Rihanna zag als een onschuldig popzangeresje, had ik in eerste instantie de link met SM niet gelegd. Is waarschijnlijk ook precies de bedoeling, dus mijn complimenten voor deze geraffineerde aanpak. Ik vraag me alleen af wat zo’n nummer teweegbrengt onder ‘de jeugd van tegenwoordig’.

Rihanna lijkt me de Britney Spears van de 21ste eeuw, en dus iemand die aanbeden wordt door tieners. Jongens willen een vriendin als Rihanna, meisjes willen zijn als Rihanna. En dat betekent verpakt zitten in plasticfolie, worden opgehesen aan roze touwen en zo suggestief mogelijk bananen eten.

Na na na na

Come on, come on, come on
I like it-like it
Come on, come on, come on

De tekst dreunt als een mantra door m’n hoofd, maar bananen associeer ik nog steeds liever met de laatste mode.

2 opmerkingen:

  1. Dag Marie-Paule,
    Deze keer moet ik met Astrid Nijgh zeggen: “Da’s niks voor mij” ! (Lach). Maar dat begrijp je beslist best;-)
    Iets anders: Heb je het Antwerps initiatief VELO (fietsverhuur) meegekregen? Hoe dan ook:
    Zonnige groeten,
    Nadja

    BeantwoordenVerwijderen