dinsdag 14 juni 2011

Ik ben toch niet gek

Ik ben toch niet gek. Je kent ‘m vast, deze slogan van de Media Markt. Je brengt ‘m in praktijk door er iets te kopen dat elders meer kost, want je wil natuurlijk niet gek zijn. Ook ik bezoek de Media Markt wel eens, bijvoorbeeld voor een nieuwe muis.

Binnen krijg een ik lootje. Onder de roltrap staat een podium waar klanten één voor één hun lootje kunnen inruilen voor een pasje. Dat pasje wordt gescand door een presentator die vervolgens door de microfoon blèrt wat je hebt gewonnen. Als ik aankom staat er een flinke rij voor de grabbelton en de geforceerd enthousiaste toon van de presentator verraadt dat hij al heel wat uurtjes oneliners als “Proficiat, das een mooie prijs!” uitkraamt. Niettemin sluit ik aan, benieuwd wat ik ga winnen.

€5,- korting op Universal Music. Geen recordbedrag, maar muziek is altijd welkom en een gegeven paard… Voor ik me naar de cd’s begeef, wil ik een muis uitzoeken. Ik ben er net achter dat de muizen van Hama het goedkoopst zijn als ik de presentator hoor roepen “€5,- korting op Hama elektronica, een héle mooie prijs!”. Bij de roltrap wacht ik de winnaar op. Ik feliciteer hem met zijn prijs en vraag of hij al een Hama product in gedachten heeft. Heeft ie niet, sterker nog, hij weet niet wat Hama is.

Precies het antwoord waar ik op hoop, dus ik wijs de winnaar op de vele cd’s waar ik met een Universal Musiccard uit mag kiezen. En passent laat ik vallen dat ik een muis wil kopen, misschien wel van Hama. “Das wel heel toevallig,” zegt de winnaar, oprecht verbaasd. We ruilen onze pasjes en ik denk bij mezelf “Toevallig? Kom nou zeg, ik ben toch niet gek?”

3 opmerkingen:

  1. Dag Marie-Paule,

    Volop aan het blokken zeker? Succes ermee! Ook ik ben, zonder onder de indruk te zijn van hun bekende slogan, klant bij MediaMarkt. Je boft gewoon met die trekking en uitwisseling met een andere klant. Fijn zo!
    Ik wou ooit ook eens een muis van Hama kopen, maar onze computertechnicus raadde het af, en zo heb ik (ook van MediaMarkt gekocht) eentje van Logitech.
    Van Hama naar Hema. Ben je daar toevallig ook klant? Ikzelf zelden of nooit.
    Heb je al een nieuwe kookplaat? Zo niet raad ik je eerder de aanschaffing van een kookapparaatje met GAS, er zijn zo van die campingmodellen, veel zuiniger in verbruik,weet je.
    Nog veel succes met de examens en schrijf me ook eens wat.
    “De Zomer van Antwerpen” komt eraan (Lach)
    Zonnige groeten,

    Nadja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marie-Paule,
    Surf naar

    http://politiekencultuur.blogspot.com/2011/06/marie-paule-ik-ben-toch-niet-gek.html

    Met verwijzing naar Sterschrift!
    Liefs,
    Nadja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit, zie ook de reactie op je blog. En die kookplaat, die hou ik gewoon :)

    BeantwoordenVerwijderen